We are opening our restaurant!

Wow! Lately there has been a lot of news here at the Fattoria di Corsignano. But, to be frank, what scares me most is this restaurant.

I wondered why?  A normal person would say: “Well with the way things are, I should tackle a new area.”  Well, that person is not me. What I fear, really fear, is that, that sacred freedom, which I love so much will be lost. I totally agree that “nothing ventured, nothing gained”, “a game is good when it doesn’t last long.” etc.  So we must risk and play a little all day but in moderation. Freedom for me is imagination, creativity, abandon and innocence. This is not a way to do nothing, something very distant from me, and those who really know me knows that. But I think I can be concrete in saying that I still want, despite the times we live in, to allow myself the freedom to dream. I am willing to vote for anyone who expresses this belief.

Returning to the restaurant, I solved the problem by believing that any thing I need I will be given and it was, in the name of Antonio, our new Chef!

We will have a special preview of all of the fantastic food (we only use local products so you know it will be fabulous) on the 24th of March.

MENU 24 March 2012

ANTIPASTO – Assorted Sliced Meats
PRIMO – Pasta with a ragù of Chianina beef
SECONDO –  Sliced Chianina steak
CONTORNO  Mixed Salad
DOLCE – Fresh Fruit Tart

And then from 1 April we hope to see you in our dining room! RESERVATIONS ONLY.

Elena and Mario

About fattoria di corsignano

Producer of Chianti Classico since 1988. A charming country estate as well as a host for many different activities including all inclusive culinary vacations and a perfect reception for important events and wedding.
This entry was posted in chianti, food, lunches and dinners, siena and tagged , . Bookmark the permalink.

7 Responses to We are opening our restaurant!

  1. Erica says:

    Antonio Gambaro è la garanzia del successo del ristorante! Ho assaggiato i suoi meravigliosi piatti, che sono sempre un’esaltazione dei singoli ingredienti in un connubio perfetto tra loro, e non vedo l’ora di assaggiare i nuovi piatti che preparerà lì da voi!!! In più la sua competenza nella gestione della cucina deve essere per voi una sicurezza della sua professionalità e della ottima riuscita del ristorante!
    A prestissimo

  2. Simone says:

    bravissimo lo chef Antonio, è sempre stato un piacere mangiare quando cucinava, che si trattasse di una semplice frittata o di manicaretti al cinghiale…. complimenti per l’acquisto

  3. Ornella says:

    Mi fa piacere ritrovare lo chef Antonio Gambaro lì da voi, perchè dopo una cena allo Zenigata a Scandicci sono rimasta entusiasta dei suoi piatti ricchi di fantasia e gusto unici. Spero di venire prima possibile alla vostra fattoria per assaporare le sue nuove preparazioni!

  4. Fabio says:

    Sono stato li da poco,e ancora non riesco a dimenticarlo….nonostante non fosse estate il posto e a dir poco paradisiaco.tutti cordiali e premurosi,con un plauso speciale,non me ne vogliano gli altri,allo chef che,oltre a cucinare divinamente,spiega i suoi piatti in maniera passionale e dettagliata.ottimo posto per le vacanze,da andarci….

  5. Katia says:

    Il Grande, in tutti i sensi e avrete modo di riscontrarlo, Chef Antonio sicuramente allieterà ulteriormente il vostro soggiorno in questa località. La buona e ricercata cucina dello chef, che rigorosamente utilizza e trasforma i prodotti locali in delizie del palato, rimarrà uno dei ricordi più vividi della vostra vacanza. Dagli antipasti ai dessert sarà una continua e piacevole sorpresa. Non rimane allora che augurarvi……Buon Appetito!!!!!!

  6. Katia says:

    Il Grande, in tutti i sensi ed avrete modo di riscontrarlo, Chef Antonio Gambaro sicuramente allieterà ulteriormente il vostro soggiorno in questa località. La buona e ricercata cucina dello chef, che rigorosamente utilizza e trasforma i prodotti locali in delizie del palato, rimarrà, vi assicuro per esperienza diretta, uno dei ricordi più vividi della vostra vacanza. Dagli antipasti ai desserts sarà una continua sorpresa. Sicuramente non rimarrete delusi. Non rimane allora che augurarvi……….Buon Appetito!!!!

  7. Daniela says:

    Dello Chef Antonio ho assaggiato ogni tipo di piatto: dall’antipasto al dolce…non ci sono limiti per la sua bravura e la sua creatività.
    La sua professionalità si riscontra in ogni aspetto: partendo dalla scelta accurata degli ingredienti, passando per la coordinazione dello staff cucina e arrivando alla presentazione finale del piatto.
    Un professionista che da spazio a tradizione e innovazione, che cucina davvero bene e con passione; e i risultati si vedono…anzi, si gustano…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s